tisdag 28 oktober 2008

Russinkakor och stripchair

En del pratar om vädret, en del pratar om hur jobbigt det är med hösten, jag har just upptäckt att jag pratar om mat! Frukost, lunch, middag, kakor, bullar, pajer, vad andra äter, när dom äter det, hur gott det är med kaffet efter middagen just på fredagar, hur underskattat det är att steka kroppkakor, hur sugen jag är på nåt till kaffet... bla bla bla.

Underligt nog så verkar det här passa min arbetsplats ganska bra, vi sitter här och myser, och funderar på när man ska äta lunch. En av mina kollegor, som är en riktig sötgris - for real! - brukar till och med sno åt sig en reklamgodis åt mig, som en liten present, när han varit nere i receptionen och rafsat åt sig. Lyckan är när köket bakar nån paj eller nåt sånt till oss. Som en av säljarna uttryckte det: "det enda sättet att få fart på er är att ställa fram bullar".

Jag brukar försvara det med att jag går till jobbet varje dag (det är 6 minuter från dörr till dörr). Men ok, det kanske är dags att kolla på det där friskvårdsbidraget, firman har tydligen fixat en deal med Balance här runt hörnet. De har klasser med poweryoga, spinning och - hör på den här - Stripchair! Det avgör saken - dags för en livsstilsförändring!

men förvänta er ingen uppföljning på den här punkten...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blogg listad på Bloggtoppen.se