måndag 22 december 2008

Vänta så ska jag hämta nån som bryr sig.

Var på BR Leksaker idag, eller Stor & Liten som jag fortfarande kallar det. Herregud va mycke folk, ett hav av svettiga föräldrar och barn med julpsykos! Antar att det är bra träning inför tokyoresan.

Sedan tidigare besök i leksaksaffären så vet jag att det inte är nån promenad i parken att hitta presenter till min 2+ år gamla systerson, inte ens en vanlig dag. Man vill ju inte bara ge bort en massa Byggare Bob och sånt, utan nåt som är lite mer stimulerande. Formgjutna plastbitar får han tillräckligt av i alla fall. På sin 2års dag fick han ett minipiano med mikrofon att sjunga i (som han älskade, men som mamma och pappa tyckte var en leksak man har på landet).

När jag väl hittat play dough-fabriken och pruttkudden som tomten ska ge hugo i julklapp så ställer vi oss i kön. ca 25 pers före mig, halvvägs så inser jag att jag valt den slöaste expediten och när det är ca 5 pers kvar före mig så sticker kassörskan iväg! Kommer behövas lite anger management här snart.... #*#!/%&#*!

Då var det helt klart lättare med Alex, ca 8-9 månader. Gick ner på Sprall, som dessutom ligger 20 meter från min port. En goseapa i tätt virkad bomull, ingen syntet, plus ett litet tygarmband som är färgglatt och piper. Och bäst av allt, en jättesöt expedit som charmar upp en helt, "är det till din dotter eller nåt gudbarn eller...?", "vilken härlig klocka, passar dig jättebra..." (min swatch med blommor och kaniner som äter glass)... Att smörja min fåfänga funkar helt klart, speciellt i ljuset av alternativet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blogg listad på Bloggtoppen.se