onsdag 21 januari 2009

Breaking news! This just in!

Namnstatistik på nyfödda namngivna 2008. Maja var det vanligste flicknamnet, 2% av alla nyfödda flickor 2008 fick heta det. Wilma som toppade listan 2007 droppade till en niondeplats i år - ingen minns skärgårdsdoktorn längre.

Lucas var vanligaste pojknamnet. Oscar var på andra plats, som är min svågers namn för övrigt. Min systerson Hugos namn var på femteplats, 885 nya såna blev det under 2008, min systerson är dock från 2006. Och en av sex pojkar fick ett namn som var bland de 10 populäraste! Låter lite torrt...

Jag noterar att varken Kiwi (min pojke) eller Vilda (min flicka) finns med på 10 i topp listan, men 3752 flickor och 3365 pojkar fick ett namn som inget annat barn fick det året, så nån Vilda blev det säkert, mindre säkert om det blev nån Kiwi?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blogg listad på Bloggtoppen.se