onsdag 24 februari 2010

Afternoon update - Mexico, WhatsApp och gaypräster

a) Trots att lunchen var vikt åt ärenden så blev det en sushi med min syster. Jag har ju berättat här tidigare att vi är bjudna på bröllop i Mexico i maj, och jag hade börjat luta åt att inte åka, men min syster fick mig att ändra mig lite. Och visst Mexico - det är ju cooolt. Och bröllop där ska tydligen vara i en division för sig. Måste kolla biljetter. En snabb sökning på nätet indikerar biljetter från SEK 9000, SEK 8000 om man orkar hänga i Miami i mer än 12 timmar. Hmm...

b) Alla som har iphone måste skaffa WhatsApp. Grymt att kunna SMS:a mm gratis, så länge man har nån iphone/WhatsApp-användare att sms:a till.

c) jag vet att det är värsta sortens skitsnack, att det ligger på Realtid, den smutsigaste av alla smutsiga källor, att ingen har med det att göra, och att han är familjepräst åt nära vänner och allt vad det nu är. Men jag är inte mognare än att jag tycker det är lite komiskt att Hans Rhodin som beskrivits som "kunga- och adelsfixerad" nu skiljer sig på grund av att han är homosexuell. För mig får han självklart vara vad han vill, men jag undrar om han får det för kungen om han ska viga Victoria...

d) Har ägnat de senaste timmarna att organisera mitt digitala liv nu när jag snart inte längre kommer att ha sunkiga Lotus notes framför mig hela dagarna. Jag har istället hänfallit helt åt googles produkter som visar sig har en oanad funktionalitet. Jag är helt såld. Den fula ovana jag haft att använda olika mailadresser sätter dock en del käppar i hjulet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blogg listad på Bloggtoppen.se