onsdag 3 februari 2010

Nästa steg

Åt middag igår med min politiska-medie-maffia, med förgreningar från landets ledande ledarredaktion och hjärntrusten på svt, ända in i regeringskansliet.

Vi åt en överraskande prisvärd trerätters på en sunkig öde grekisk krog på söder. Grillad halloumi till förrätt, fläskfile med ungsbakad potatis till huvudrätt och en galet stor marängsviss till efterrätt - allt för 180 spänn.

Känner mig full av tillförsikt inför den nya bana av journalistik, författarskap och allmän osäkerhet som jag slagit in på. The grand plan bakom det något okonventionella steget att lämna analys och finansbranschen för journalistiken är visserligen att 'göra en Caroline Sundevall' och gå från ekonomijournalist raka vägen till en karriär som styrelseproffs i Telia. Dock är riktningen tydligare än vägen dit.

Har lite andra uppslag och idéer som jag vill undersöka också, corpuppdrag i london, sälja spelkoncept till svenska spel, starta en ratingservice för bostadsrättföreningar, göra i-phone applikationer och öppna en kebabrestaurang på östermalm för att nämna några spår. Ni har sett en del här på bloggen, och den som fortsätter läsa får se mer.

Nu ska jag bara ta hand om den sista rapportsässongen, crescendot i min analyskarriär, innan min forna arbetsgivare släpper ut mig genom dörren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blogg listad på Bloggtoppen.se