torsdag 11 februari 2010

Vad är meningen med en blogg om man inte får skriva lite om hur bra man är ibland?

Jag har ju nyligen sagt upp mig från mitt jobb som Energianalytiker för att frigöra tid åt andra saker - en del saker vet jag redan vad det är, andra inte.

Men när man börjar berätta för folk att man sagt upp sig så börjar det dyka upp alla möjliga saker, både egna idéer och andra propåer och förslag från folk.

Idag ringde en rekryterare från franska chefsrekryteringsföretaget Alexander Hughes för att hon hade blivit rekommenderad mig av någon, dock inte för en chefsposition, men som råvarustrateg, Commodity Strategist på en stor investmentbank.

Egentligen så sade jag ju upp mig för att lämna finansbranschen, med det är klart att jag blev lite nyfiken. De skickade över specen. Under Personal Qualities stod bland annat

"Ability to work under time pressure and heavy workload"
"Entrepreneurial “self-goer” approach and attitude"
"Flexible" (nån hade klippt bort det verkliga tillägget "with hours")

Ungefär samma kvaliteter som jag inte hade lust att ge min tidigare arbetsgivare alltså.

Trots att det verkade vara ett ballt jobb och lite lockande i övrigt, så kände jag direkt hur det här stod i strid med min hemliga ambition att titta på mer daytime television, glida runt i en blå målaroverall utan nånting under, och sitta och blogga längs med djurgårdsbrunnskanalen och möta våren.

Så nej, det där är inte för mig, men kul att nån tänkte på mig i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blogg listad på Bloggtoppen.se