fredag 5 mars 2010

Midday Update - Ballerinakex el 3 km, kort i marknaden, SAS och gamla OS grenar

a) Ballerinakex eller 3 km? - Har ägnat dagen hittills åt att skriva, det som jag egentligen sade upp mig för att göra. Känns skönt att vara lite produktiv. Om jag är duktig så kommer jag redovisa produktionen mot slutet av dagen. Läste att när Alex Schulman skrev sin bok så hade han som mål att skriva 5000 tecken före lunch, om han lyckades fick han ett ballerinakex, om inte så fick han springa 3 km. Tror inte det blir nån ballerina för mig idag.

b) Let the trend be your, ja hur va det nu? - Jag har haft en stor kortposition i marknaden de senaste dagarna, vilket har svidit ordentligt, och fortsätter att svida. Men jag fortsätter envist att hålla i den. Uppföljning utlovas om och när jag tjänat pengar på den.

c) Vad är det för uttryck? - SAS annonserade i trafikrapporten för februari att man hoppas att "inom kort" nå en slutlig överenskommelse med den flygande personalen om besparingar på 500 miljoner kronor. Hittills har överenskommelsen karaktär av en avsiktsförklaring och "moraliskt bindande". Seriöst? Om det fanns nån moralisk dimension i de där avtalen så skulle de ju inte vara där dom är.

d) Vad blev det av den här sporten förresten? - Men's ballet final, Calgary Olympic Games 1988

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blogg listad på Bloggtoppen.se