tisdag 2 mars 2010

Smart may have the brains, but stupid has the balls

a) Integration - Hotell- och kontorsstädare var det yrke bland de 10 största yrkena i Sverige, som hade störst andel utrikes födda, 41%, år 2008. I Stockholm var 80% av hotell- och kontorsstädarna utrikes födda. Själv har jag ju jobbat som tågstädare på SJ och har således medverkat till en större etnisk uppblandning i yrkeslivet. Exempel på yrken med låg andel utrikes födda var militärer och poliser. Förvånad, någon?

b) jag har nu mailledes meddelat större delen av min privata bekantskapskrets att jag lämnar banken. Beklagar om du inte fått det mailet, ta det inte personligt, det har varit en del att hålla reda på här. För att visa att du inte missat nåt citerar jag mailet här nedan.

Kära vänner,

Jag lämnar nu [min arbetsgivare] och finansbranschen för en blandning av ekonomijournalistik på [ledande finanstidning], författarambitioner, bloggande, entreprenörsidéer och öppen arbetslöshet. Kanske blir det nånting, kanske blir det bara en massa daytime tv.

Jag nås framöver på johanww@gmail.com och samma tel nr som tidigare 073..... (en del av er har kanske använt ett annat nummer, men det kommer att försvinna)

Vi hörs

Johan

Smart may have the brains, but stupid has the balls

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blogg listad på Bloggtoppen.se