onsdag 17 mars 2010

Update - 7a på bollen, Reality check och bögfilmskväll

 
- 7a på bollen – har inte bloggat på några dar eftersom jag varit helt swamped med jobb. Ska lämna in min första artikel nu i slutet på veckan, så den kommer i nästa veckas nummer. Det blir den så kallade börsupptakten – det första stora artikeln man läser i tidningen, 4 sidor – så det är kul! Synd bara att man är sist av alla större affärstidningar att skriva på ämnet. Hoppas dock kunna tillföra nåt value added.

- Reality Check – har skrivit tidigare om hur jag haft förmånen att gå till jobbet de senaste åren. Trots att jag fortfarande har den möjligheten, det tar nu 20 minuter att gå, så tog jag t-banan imorse. Jag vet att det här låter sjukt bortskämt, men det blev som en påminnelse om hur livet och den grå vardagen ser ut för det allra flesta. Inte en chock men ett litet miniuppvaknande.

- Bögfilmskväll – Trots att jag suttit helt swamped de senaste dagarna så tog jag mig tid till en bögfilmskväll. Som vanligt blev det kinesiskt och en Ang Lee rulle – regissören som startade hela bögfilmstraditionen en gång i tiden med Brokeback Mountain. Nu blev det dock Taking Woodstock. Klart sevärd om Woodstockfestivalen, blev ganska sugen på att få tummen ur och åka till Roskilde (och bo på hotell) i år. Vem är med?

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blogg listad på Bloggtoppen.se