torsdag 18 mars 2010

Update - Smutsig läsning, Dagens kuriosa, kebab med min headhunter

- Dagens kuriosa - Det säljs 400 000 golfbilar om året. Givet att varje golfbil kostar 60 000 kronor så motsvarar det en global marknad på 24 miljarder kronor om året. Det är lika mycket som svenska vapentillverkaren Saab sålde vapen och JAS plan för förra året. Och det gick ju sådär. De kanske skulle satsa på golfbilar istället.

- Smutsig läsning - Skurken Nummero Uno, Johan af Donner, som förskingrat Röda Korset och Cancerfonden på 7.7 miljoner och vållat omätbar skada på deras förtroendekapital och förmåga att attrahera gåvor, skriver nu på en bok. Han påstås enligt uppgift vilja göra rätt för sig och betala tillbaka de pengar han förskingrat. Men den som betalar pengar för att läsa nåt han skrivit, och därigenom stödjer en av Sveriges lägsta brottslingar ekonomiskt, måste väl ändå känna sig lite smutsig. Eller?

- Kebablunch med min headhunter - I och med min fysiska omlokalisering så sitter jag nu mitt i en annan del av mitt umgänge, tvärs över gatan från dataspelsmånglaren på Activision (Guitarhero, Warcraft, Call of Duty mm) och my man in stockholmbased head hunting. Den senare gjorde mig sällskap över en snabb kebab tallrik på Kebab House ett par timmar innan deadline idag. Vi kom överens att gå på centralbadet och simma med pensionärerna nån långlunch snart.

1 kommentar:

  1. Eller så kanske SAAB ska ta fram nästa generations golfbilar, tänk golfbilarnas motsvarighet till lyxyacht:

    - Tiger köper en med anti-paprazzi teknologi så att han kan vänstra ifred.

    - Abramovich får en med anti-missilsystem. Miniubåt och bulldozer finns som tillval - så att man aldrig ska behöva droppa en boll.


    /Preben

    SvaraRadera

Blogg listad på Bloggtoppen.se