måndag 12 april 2010

Bastun på SATS Regeringsgatan, Kindle, Lunch Nybrokajen och Setterwalls

- Bustun på SATS Regeringsgatan - Har inte haft nån koll på vilka ställen det är som gäller som mötesplats för tillfälliga gaykontakter i stan sen jag slutade på US Video för mer än 10 år sen. Men i helgen hade min flickvän över en gaykompis på fika och då lärde jag mig att bastun på SATS regeringsgatan är ett regelrätt gaycruise mecka där straighta mer eller mindre blir utkörda i dörren. US is still going strong dock. Lärde mig var Leila K håller hus nuförtiden också.

- Kindle - har hittat en ny besatthet i Amazon's Kindle for iphone. Ett fantastiskt sätt att läsa böcker, till och med när man är ute och går. Just nu helt uppslukad av The Big Short - Inside the Doomsday Machine, av Michael Lewis. Handlar om de som faktiskt var smarta nog att betta på en kollaps i den amerikanska huslånemarknaden som sedan utlöste den globala finanskrisen. I boken omnämns en amerikansk hedgefond som jag själv faktiskt servade hos min förrförra arbetsgivare. Kan inte ta åt mig äran för att ha rekommenderat dem att gå kort i amerikanska huslån dock.

- Lunch Nybrokajen och Setterwalls - Åt med syster idag. Wraps och bullar från hallen, vitamindryck från 7-eleven och kaffe från nybrokajen. På min systers inrådan svängde jag förbi och tittade på advokatbyrån Setterwalls entré på hemvägen. Den ligger på Arsenalsgatan i huset med en mycket osvensk fasad som påminner mer om en mindre schweizisk bank, och faktiskt har en entré som ger samma intryck. Mycket snyggt.

1 kommentar:

  1. Kan det vara John Paulson? Då tycker jag att du ska läsa boken "The Greatest Trade Ever", skriven av Gregory Zuckerman. Väldigt bra! Nästa "The Big Short" är nu USD... tydligen.

    SvaraRadera

Blogg listad på Bloggtoppen.se