tisdag 19 oktober 2010

JAFO, bakfylleångest och Något litet om ödmjukhet

Bakfylleångest Svd rapporterar om en 17-åring som blev röksugen på fyllan och knivrånade en mack på cigaretter, fick dåligt samvete dagen efter och angav sig själv. Snacka om exotisk bakfylleångest.

The stockmarket is a humbling place – Den där j***a SKF rapporten kom in riktigt starkt idag, efter att jag stuckit ut näsan i förra veckans tidning och radat upp orosmolnen inför rapportperioden. Du kan läsa ännu en offentlig avbön från mig här. ”Bara genom upprepad förödmjukelse kan jag lära mig något litet om ödmjukhet.” /Bill W

JAFO - Just Another Fucking Observer – Jag prenumererar på FT.coms tjänst för sk Breaking News vilket dimper in i min inbox med jämna mellanrum. Strax efter 11 igår kom följande mail: Breaking News - BP links bonuses to safety performance. Herregud, kvalificerar det som Breaking News? I vanlig ordning så är det inte brist på information utan brist på intelligence, så för den som verkligen har nåt begåvat att säga så är det bara att ta för sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blogg listad på Bloggtoppen.se