söndag 31 oktober 2010

Saw 3D, Clone a Willy och Waterboarding in badrummet

Saw 3D - J styrde ihop en grabbmiddag och bio ikväll. Det blev Saw 3D, den senaste uppföljaren i en riktigt framgångsrik serier splatterrullar. Första gången jag såg nån av dem dock. Lyckligtvis så var det inte renodlad skräck, i så fall hade jag inte följt med överhuvudtaget, men det var nästan så mycket blod-gegg-äckel att woken jag ätit till middag kom upp igen. På eftermiddagen hade J köpt en Cone a Willy (en hemavgjutningssats för mannens favoritorgan) på Teknikmagasinet för att skingra tankarna och stävja äckelkänslan efter filmen. Det kanske inte var en så dum idé. Själv får jag nöja mig med Agenda och Dokument utifrån, men det ska bli spännande att se resultatet.

Waterboarding i badrummet - det har pratats en hel del om waterboarding på senaste tiden, den där förhörsmetoden slash tortyrmetoden som påstås ha använts av CIA och på Guantanamo och allt möjligt. Men ärligt talat, jag fattar inte vad det är som ska vara så hemskt, men jag har väl missat nåt antar jag. Tydligen så går det ut på att man spänner fast nån på rygg på en planka, höjer fötterna över huvudet, täcker ansiktet med en filt och häller vatten över filten. Låter inte så farligt, eller hur? Men tydligen ska de absolut hårdaste inte stå ut mer än ett par sekunder eftersom det påstås skapa panik och känslan av att drunkna, men jag fattar inte riktigt varför. Kanske får bjuda över MJ, JH och PO och prova waterboarding i badrummet nån kväll...

Mannen på bilden ska precis hala upp ett snöre med en nyckel och en fiskekrok ur magen på den uppmärksamma kvinnan

2 kommentarer:

Blogg listad på Bloggtoppen.se