onsdag 3 november 2010

Första lussebullen och Sprickande bröstinplantat

Första lussebullen - Jag vet, jag är kulturellt förtappad som köper en lussebulle redan den 3 november, långt innan nån normal människa ens hunnit börja tänka på julstämning. Men jag tycker de är så himla goda så jag kan inte låta bli när jag får chansen. Tyvärr är det bara de där kulturlösa närbutiksimperialisterna på 7 eleven som säljer lussebullar så här tidigt, så den smakade såklart bara ogräddad deg - utan saffran. Rätt åt mig, och shame on 7 eleven!

Socialstyrelsen varnar - Den franska medicintekniska tillsynsmyndigheten AFSSAPS har analyserat produkten Poly Implant Prothèse för silikonfyllda bröstimplantat för att fastställa eventuella risker. Analysen visade att hållfastheten i produktens ytterhölje är lägre än den tillverkaren uppgivit i sin produktdeklaration samtidigt som antalet rapporterade bristningar i ytterhöljet har ökat. Det visade sig också att silikongelen i produkten har vävnadsirriterande egenskaper som kan orsaka inflammation om implantatet brister. (Inflammation om de spricker? No shit). "Läkemedelsverket och Socialstyrelsen rekommenderar nu att kliniker som implanterat dessa implantat sedan år 2001 eller senare informerar sina patienter om rådande risker och erbjuder en kontakt med läkare". Rekommenderar? - borde det inte vara ålägger?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blogg listad på Bloggtoppen.se