tisdag 2 november 2010

Fråga mig om barnuppfostran och End of Liberty

Fråga mig om barnuppfostran - Jag ska trycka upp en t-shirt där det står "Fråga mig om barnuppfostran" på bröstet, och "Nej, jag har inga egna barn" på ryggen. Sen ska jag gå upp och hänga bland småbarnsmorsorna vid lekplatsen i humlegården. En av de vanligaste saker jag kan störa mig på med föräldrar är nämligen när de är inkonsekventa, och det behöver man ju inga egna barn för att se. Barnet vill ha godis, mamma säger nej, barnet börjar skrika, mamma säger efter middagen, barnet skriker nu, mamman blir besvärad och säger till slut ok. Jag behöver inget eget barn för att veta att det ungen just lärt sig är att han får som han vill om han skriker tillräckligt länge. Och det är inte så att jag vill påtvinga andra mina åsikter men de säger ju hela tiden att det är så svårt att uppfostra barn, de läser böcker om det och de behöver stöd. Så då kan jag finnas där med min t-shirt i humlan för den som vill ha några tips. Kommer väl antagligen få en och annan latte över mig men det kan det vara värt för att få hjälpa.

End of Liberty - 81 000 tittare på 36 timmar. Så ta en kopp kaffe, sätt dig till rätta och kolla på den mest sedda politiska videon just nu

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blogg listad på Bloggtoppen.se