lördag 1 januari 2011

33 was a bad year for Jesus

Som alla vet så mäts utfall i förhållande till en enda parameter – förväntningar. Så i ett självbedrägligt försök att ”manage my own expectations” ska jag här försöka slå fast ansatsen för det kommande året.

Jag har mycket låga förväntningar på mitt 2011.

I år fyller jag 33 år, och 33 var som bekant ett dåligt år för Jesus. Jag kan inte stödja parallellen med annat än att den där känslan inne i magen säger det. Och möjligen att vi båda haft älskande men frånvarande fäder.

Eftersom tolvslaget är passerat så är det inte längre läge att titta tillbaka på 2010 och jag går istället in i det nya året med en ordentlig att-göra lista. Kretsen av adepter som tvingar mig till minst en och en halv timme i telefon varje kväll utvidgades igår från tre till fyra, och för alla dem är jag outsägligt tacksam. Under året som kommer ska Stafettläkaren skrivas, God Speed the Plough avslutas, kontrakt skrivas, Soppalotten säljas, Staffan ringas, nytt 4e skrivas, Middagsprojektet startas, resor göras och blogginlägg skrivas såklart. Det finns med andra ord saker att ta tag i, och blir hälften av det gjort kommer jag betrakta året som en framgång.

Så här, vid fyra på nyårsnatten, nyligen hemkommen från en fest med underbara vänner i Djursholm, klädd som en ankeborgare i smoking (naken underdel), sittandes vid skrivbordet önskar jag er alla ett nästan fyllemellankoliskt Gott Nytt 2011!

1 kommentar:

  1. Önskar dig ett underbart 2011! Vet att det kommer bli bra!

    SvaraRadera

Blogg listad på Bloggtoppen.se