lördag 22 november 2008

En annan del av verkligheten

Nån blir bortförd från dansgolvet med kalsongerna vid knävecken, finska zigenare och truckchaffisar trängs framför spelautomaterna, samhällseliten äter löjrom med sked som om det vore gröt bara för att det är buffé, östersjöns finest dricker champagne i rökrummet med heltäckningsmatta, taxfree butiken säljer spermieformade likörflaskor för tokroliga efterfester, ensamma män i övre medelåldern lägger verklighetsförankringen åt sidan och kladdar skamlöst i baren på de som knappt kan värja sig...

Min grundinställning är att ”jag är på allt som är nytt, knäppt och annorlunda, jag testar allt en gång, och jag vill inte tyngas av några förutfattade meningar” (det här är dock mitt livs andra finlandskryss) och visst är utsikten på vikings amorella verkligen nåt helt annat än den från mitt skrivbord på jobbet – och det i sig självt är ju bra! – men herregud, det är verkligen en annan del av verkligheten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blogg listad på Bloggtoppen.se