tisdag 19 januari 2010

Påven och jag

Newsmill-artikel med den lite tillspetsade rubriken "Katolska kyrkan: därför fördömer påven Avatar-kulten". Det man syftar på är att påven Benedikt XVI varnar för det förgudande av naturen, en slags ny-hedendom, som man menar sig se i Avatar.

För en gång skull är vi på samma sida påven och jag, men av helt olika anledning.

Jag fördomer Avatar, men jag gör det därför att det är så superlarvigt att huvudpersonen Jake Sully först får skulden för att ha orsakat förstörelsen av skogsfolkets heliga, livgivande träd och drivit dem på flykt. Men sen när han fixat den största anknäbbade draken, ja då är allt förlåtet. Men herregud, så dumt. Kom igen! Tillbaka till ritbordet!

Men jag såg den inte i 3D, vilket sägs vara en våldsamt mycket ballare upplevelse. Kanske gjorde påven inte heller det, utan borde, precis som jag, ge den en ny chans i 3D.

"Katolska kyrkan: därför fördömer påven Avatar-kulten"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blogg listad på Bloggtoppen.se