tisdag 19 januari 2010

Blue Monday

Tydligen är den tredje måndagen i januari, igår alltså, årets värsta dag, då motivationen är i botten och depressionerna på sin topp, vilket det påstås finnas både statistiskt belägg för, samt en matematisk formel konstruerad av den brittiske psykologen Cliff Arnall.

Trots sin orimlighet så innehåller formeln storheter som vädret, skulderna och förmågan att betala dem, svikna nyårslöften med mera. Vidare har jag för mig att den här tiden på året är överrepresenterad i skilsmässostatistiken (även om jag hade för mig att peaken var i februari - jag ska se om jag kan hitta källan).

Hur som helst så hade jag en ganska dålig dag igår, och redan idag känns det mycket bättre, vilket jag nu alltså även har statistiskt och teoretiskt stöd för.

Men viktigast av allt - om igår verkligen var årets lågvattenmärke så är det ju att betrakta som superbra!

http://di.se/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blogg listad på Bloggtoppen.se