söndag 7 februari 2010

Ett par snabba key takeaways från bröllopet

a) både vigseln och middagen var riktigt fina, och betydligt annorlunda än svensexan. ...naturligtvis.

b) Brudens chef, tillika Sveriges hedgefondsdrottning, höll tal. Utan att lägga nån värdering i det så kan jag bara kallt konstatera att jag inte kan föreställa mig att ha en enda av de chefer jag haft med på mitt bröllop, än mindre att de ska hålla tal. Men folk är ju lyckligtvis olika.

c) Bordsplaceringen på middagen var organiserad efter bekantskapskrets, vilket nog var ganska bra eftersom det var ett väldigt internationellt bröllop. Det fanns ett franskt bord, ett tyskt och ett engelskt, även kallat multikulti-bordet, där jag tror att bland annat kina, mexico och pakistan var representerade. De flesta av oss vänner från skolan fick sitta vid ett bord (utom JT som hamnade vid multikultibordet). Riktigt kul att träffa en del gamla kompisar från förr.

d) Jag räknade till minst två kiltar, två folkdräkter varav en norsk (betydligt snyggare än den svenska) och nåt som såg ut som en pakistansk högtidsdräkt. Börjar bli ganska sugen på att skaffa mig en folkdräkt själv nån dag, men jag tror jag mest skulle se ut som den asiatiska motsvarigheten till afrikanen i max-hamburgerreklamen.

e) Det var jackett i kyrkan och frack på kvällen. jag äger ingen jackett så jag hade, i likhet med de flesta andra, mörk kostym. Det funkade bra. Men varför känner jag mig alltid som att jag ska ut och sälja Blandaren så fort jag har på mig frack? Eller börja trolla...?



"Sluta jiddra, börja trolla!"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blogg listad på Bloggtoppen.se