måndag 8 februari 2010

Midday update

a/ har bokat en långhelg i visby över kristihimmelsfärd. DB, FT, J och jag hyr en lägenhet med havsutsikt och möter våren! Ska bli superskönt.

b/ var uppe vid karlaplan på lunchen och hämtade ut en bok jag beställt på nätet på postens utlämningsställe på Sabis Fältöversten. Jag bor 150 meter från östermalmstorg, med ett riktigt postkontor på nästa parallellgata! Hur kan Sabis vid karlaplan vara mitt utlämningsställe för postförsändelser?

c/ Följer nu 23 bloggar genom RSS (inläggen kommer till min RSS läsare, jag går alltså inte in på 23 olika bloggar varje morgon). Allt mellan Carl Bildt och Natacha Peyre. Den senare hade nyligen frågestund i bloggen. Lärde mig intressanta saker såsom att hon har 350cc i varje bröst. Hoppas Carl Bildt har frågestund snart.

d/ Eftersom jag sagt upp mig så kommer min arbetsgivare inte längre att betala min medlemsavgift, och jag har därför sagt upp mitt medlemskap i Sveriges Finansanalytikers Förening. Säkert två, tre år sen jag senast hade nåt med dem att göra dock, så det borde ju inte vara nån chock precis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blogg listad på Bloggtoppen.se