fredag 19 februari 2010

Supersize Mitch

Köpte två cheeseburgare efter jobbet igår och lärde mig att man nu också kan få ut en ingridiensförteckning på allt på McDonalds (sedan tidigare så finns ju näringsinnehållet på baksidan av brickunderlägget). Nyfiken som jag är så bad jag om ingridiensförteckning på Cheeseburgaren och Big Macen.

Lärde mig då bland annat att den polska biffen i cheeseburgaren väger 45g och minskar 22,5% i vikt vid grillning, så 35g kött i en cheese alltså. Samma skiva används i Big Macen.

Jag hoppas att det här ska kunna blåsa lite liv i ett gammalt vad vi har i vårt gäng, nämligen huruvida Mitch kan äta 50 cheeseburgare på 24 timmar. Bara köttet är alltså 1.7 kg, men personligen tror att jag det är den där feta cheesesmaken som kommer sätta gränsen. Vinnaren får 500 spänn. Tror du han klarar det? Skulle du klara det?

1 kommentar:

  1. Jaaa! När fan ska vi köra supersize Mitch egentligen?

    I helgen? ;)

    SvaraRadera

Blogg listad på Bloggtoppen.se