torsdag 25 februari 2010

Yoga, Anna, Glamourama och pinsamma calls

a) Namaste - har nu anmält SE, J och mig till en introkurs i hathayoga på yogayama. Har bara varit på yoga en gång förrut, för typ 8-9 år sen, när mitt ex drog med mig. Är egentligen inte så förtjust i den flummiga yogakulturen, med chakra, doftkrus, ingefära, och sånt. Kanske för att jag känner mig lite hotad, men va faan, nu när jag tar steget ut ur min comfort zone kan jag ju lika gärna göra det på flera plan samtidigt. Återkoppling utlovas den 13 mars.

b) Perspektiv - Anna har skrivit ett nytt inlägg på Annas blogg om livet här och nu. Den som kan läsa hela inlägget utan att känna hugget i bröstet och vilja ringa nån man älskar, ja... den personen har väl inget hjärta eller nåt sånt.

c) Motsatsen till perspektiv - en av tjejerna i Glamourama ska skriva en självbiografi, om "varför hon haft det svårt och så..." Intresseklubben antecknar! Samtidigt får man ju vara lite ödmjuk, det är ju (antagligen) fler som kollar Glamourama än det är som läser min blogg. Ni är en exklusiv och upplyst minoritet!

d) The stock maket is a humbling place - Norska REC är nu nere på runt 21 norska kronor, värdet har alltså halverats bara sen den 8 jan i år. Jag skäms och känner mig lite smutsig när jag tänker på att jag hos en tidigare arbetsgivare i början på 2008 ville rekommendera köp på runt 190-200 efter att jag varit på deras kapitalmarknadsdag i oslo.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blogg listad på Bloggtoppen.se