torsdag 11 mars 2010

Afternoon Update - Till redaktionen, Oväntade telefonsamtal, MILFs i Norrland och tanter i Danderyd

- Till redaktionen - Mina tre senaste arbetsplatser jag haft på mindre än 10 minuters gångavstånd. Insåg idag att jag fortsätter att åtnjuta denna förmån, även om det är något längre. Promenaden till Bonnier Tidskrifters hus på Sveavägen tar ca 20 minuter. Lyxigt.

- Oväntade telefonsamtal - Idag ringde min förrförra chef HF eftersom han fått reda på att jag lämnat min gamla arbetsgivare. Trots att jag tror att han blev lite sur på mig när jag sa upp mig så har han ändå fortsatt vara min stora investeraridol och aktiefilosof. Hälften av allt aktierelaterat som kommer ur munnen på mig kommer från honom. Vi ska äta lunch på måndag. Skoj!

- MILFs i Norrland och tanter i Danderyd - Under 2009 fanns de yngsta förstagångsföderskorna i Dorotea (24,6 år) och Överkalix (25,7 år) medan de äldsta fanns i Danderyd (32,0). Under 2009 var det summerade fruktsamhetstalet 1,94 barn per kvinna. Det är inte tillräckligt för att befolkningen ska öka av egen kraft. För det krävs att varje kvinna i genomsnitt föder 2,1 barn. Så har det inte varit sedan 1991 då den summerade fruktsamheten var 2,12.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blogg listad på Bloggtoppen.se