fredag 22 oktober 2010

2200 självmordsbombare, Första snön och Känd schlagersångerska viker ut sig

The strategy of last resort – Enligt en ny undersökning av University of Chicago's Project on Security and Terrorism så begås det fler försök till självmordsattentat per månad mot amerikaner och dess allierade i Afghanistan, Irak och andra muslimska länder än alla tidigare år tillsammans från 2001 tillbaka till 1980. Undersökningen visar också att det är själva ockuperandet som är orsaken till självmordbombningarna, inte den islamiska fundamentalismen eller någon annan ideologi. Mer än 95 procent av alla självmordsattentat sker som svar på utländsk ockupation, enligt undersökningen som omfattar vart och ett av de över 2200 självmordsattentat över hela världen från 1980 till nutid. Mellan 1980 till 2003 genomfördes 300 självmordsattentat i världen. Mellan 2004 och 2009 hela 1800 självmordsattentat. 90 procent av självmordsattentaten över hela världen är nu anti-amerikanska. Hela undersökningen finns här.

Första snön – Tydligen ska den här vintern bli den kallaste på 1000 år. Gaah trolla bort mig. Imorse kom i alla fall den första snön som jag sett. På söndag bär det av till Tehran i alla fall. Enligt min iphone är det 25 grader där när jag landar så det så…

Känd schlagersångerska viker ut sig – jag skrev den här artikeln för nätet igår men jag tyckte redaktörerna satte en alldeles för osexig rubrik, så jag satte en egen. Läs hela artikeln här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blogg listad på Bloggtoppen.se