onsdag 20 oktober 2010

Konsumtionsförhärligande livsstilssmörja, saker jag behöver och vår egen lilla vapenhandlare

Konsumtionsförhärligande livsstilsskit - Fick hem Connoisseur i brevlådan. Den är reserverad för höginkomsttagare så det är uppenbarligen ett misstag eftersom jag är halvtidsarbetslös journalist. Kanske beror det på mitt förflutna i finansbranschen då jag faktiskt drog in en del stålar, men på den tiden fick jag ingen Connoisseur och det har flutit en hel del vatten under broarna sen dess. Kollar igenom Peder Lamms styggelse. Klockor, kryssningar och designprylar som bara nötter köper, samt en artikel om hjärtsjukdomar såklart. Visserligen befinner jag mig på tryggt avstånd från mitten politiskt, men jag känner bara mer och mer avsky för sån där konsumtionsförhärligande livsstilsskit. Om jag ser Peder Lamm på Karlavägen i vinter så ska jag kasta en isboll på honom.

Bolag det känns rätt att skriva ner – Sveriges egen lilla vapentillverkare SAAB Group, inte bilen alltså, släppte rapport idag. Den var riktigt risig. Läs analysen här. För övrigt så försökte EK sätta ihop mig på en blinddate med deras IR samtidigt som jag täckte bolaget för några år sedan. Lyckligtvis upptäckte jag sambandet i tid, annars hade det varit riktigt, riktigt weird.

Saker jag behöver - En gammal adidasoverall, ett linne (check), en guldkedja, ett par fula tofflor (check), tre lustiga presenter till tre unga kvinnor, en magväska (check), ett stycke växlingskontor, ett paket havregryn, två meter tyg från Svenskt Tenn, och en bra bok. Väldigt Jönssonligan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blogg listad på Bloggtoppen.se