onsdag 20 oktober 2010

Elefant utan snabel, 360 000 trisslotter om dan och tonårströtthet

72 om året för varje tvåbarnsfamilj - Jag var på Svenska Spel igår kväll och hörde på ett seminarium lite försäljningssiffror för den omåttligt framgångsrika trisslotten. Idag säljs det hela 360 000 stycken trisslotter om dan! Det motsvarar exempelvis 72 lotter om året för varje tvåbarnsfamilj. Det man säljer är ju såklart drömmen om ett bättre liv. Tittar man på vinstplanen ser man dock snabbt att bara 8 lotter på varje batch om 8 miljoner lotter har en vinst på 1 miljon kronor eller mer, alltså den nivå som verkligen kan ge ’ett bättre liv’. Så chansen till ett bättre liv genom Triss är alltså en på miljonen. Men jag är absolut ingen motståndare till Triss eller Spelmonopolet, det sänker ju skattetrycket för oss andra.

Drömredovisning - Jag ska äta lunch med HvS idag. Jag drömde faktiskt om just den lunchen inatt. Vi skulle äta på nåt ställe som låg precis vid aktiebolaget Digital Visions huvudkontor, och när HvS kom fick jag för mig att jag skulle springa upp dit en liten kortis bara. Efter en jättekonstig hissfärd, i en hiss stor som ett våningsplan, så blev jag jagad i ett kontors-skogslandskap av en stor galen elefant med tre avhuggna blodiga stumpar längst fram i ansiktet istället för betar och snabel. När jag lyckades fly och ta mig tillbaka till lunchen hade det gått 45 minuter och HvS hade ätit upp.

När ska tonårströttheten gå över? – Tele2 kom med rapport imorse, kl 0700 och lagspelare som jag är så var jag på plats för att skriva om det. Efter år i finansbranschen har jag vant mig vid tidiga morgnar men jag undrar fortfarande när den här tonårströttheten ska gå över? Läs artikeln här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blogg listad på Bloggtoppen.se