fredag 26 november 2010

Jag börjar bli vuxen, eller knäpp och Mia Törnbloms moraltest

Jag börjar bli vuxen, eller knäpp - Träffade MJ, JH och Bojan för AW på Riche igår. Sen åt vi middag på Grodan. Efter middagen gick de andra vidare ut men jag kände jag mig lite trött efter veckan och valde istället att gå hem för att kolla på en film och sova. Jag tänkte på Watchmen som jag inte sett än (ännu en ganska blodig filmatisering av en serietidning). Exakt hur det gick till sen vet jag inte, men det slutar istället med att jag sitter och lyssnar igenom alla P3s Moraltestet. På en fredagskväll, istället för att gå ut. Är det att bli vuxen, eller knäpp?

Lyssnar på Moraltestet av livsstilscoachen Mia Törnblom, som jag är ytligt bekant med. Moralfilosofens betyg på en femgradig skala är: "Jag står och vacklar mellan en etta och en tvåa. Det är väldigt dåligt underbyggda åsikter och det finns ingen konsistens, men det räcker till en tvåa."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blogg listad på Bloggtoppen.se