tisdag 28 december 2010

Dalborg och Fux räddar Salong Giraffs nya

Var och tittade på premiären av Salong Giraffgängets nya föreställning Tombola Tragique. Som vanligt en blandning mellan högt och lågt även om snitthöjden var lägre än vanligt och andelen nycirkus relativt hög. Men där fanns också lite högklassig lindans, och ett par tillfällen då jag skrattade så jag grät, som när Robert Fux drog upp en skräckslagen 8-åring på scen bredvid en hysterisk dvärg och upptäckte alldeles för sent att killen inte ens pratade svenska (true story). Omdömet från mina fyra medbesökare blev dock en sågning vid fotknölarna, kanske delvis på grund av det politiska budskapet, som nu var tydligare än på de vanliga Girafföreställningarna. Det missade jag dock nästan helt, kanske för att jag satt och dreglade efter sjukt härliga Viktoria Dalborg som sprang runt och stojade med trimmad bar rygg. MJ sade sig ha varit villig att betala 300 spänn för att slippa söderskiten, men jag garvade mer än jag gjort på länge så av mig får den en välförtjänt fyra.

10 kommentarer:

  1. Hälsa MJ (whoever he is) att vi gärna slipper honom och hans gelikar på söder! Vi betalar gärna 300, via kulturarbete surt förvärvade spänn, för att HAN ska hålla sig borta!

    SvaraRadera
  2. Ja, verkligen, usch...

    MJ och alla sådana där enfaldiga människor som "passar in" och typ vill ingå "heterosexuellt äktenskap" med varandra och har "jobb" och handlar mat på det där jävla "ICA" utan att klimatkompensera och kontrollera jämställdhetsplanen först...

    Sådana som HAN... DE DÄR...

    De vill vi INTE ha här, för vi på söder som jobbar med kultur vi "gillar olika"

    På söder är vi toleranta, smarta och har lite koll...
    Här finns inga vita västeuropeiska bortskämda människor...

    Nej du MJ, vem "DU" än är, rättning i ledet om jag får be!!!

    SvaraRadera
  3. Ooh, motsättningarna skapar starka spänningar över skeppsbron. När får man se den första riktiga högerbosättningen på djupaste knivsöder då, är den redan där? Eller en ny reclaim the streets aktion på karlaplan? Kanske handlade bombningen på drottninggatan om nåt helt annat än islamister?

    SvaraRadera
  4. Hej Linda (whoever you are)

    Först och främst vill jag påpeka att Jihadjohans tolkning av mina kommentarer från gårdagen är felaktiga.

    Jag har inga kommentarer gällande det politiska budskapet utan är som J ovan nämner "tolerant, smart och har lite koll" - även gällande hårt arbetande kulturarbetare på söder...

    Vad jag däremot kommenterade var själva föreställningen som var under all kritik och för att citera mig rätt "Den sämsta skiten jag har betalat pengar för under 2010"

    Avslutningsvis går jag gärna och ser en av era föreställningar i framtiden (förutsatt att jag är välkommen). Och förutsatt att ni ägnar mer tid åt manus och repetition än att flyga in dvärgar och bjuda på gratis popcorn.

    MJ

    SvaraRadera
  5. Som moderator av den här debatten som jag i min blodtörst piskat igång så passar jag på att påpeka att Linda, såvitt jag vet, inte har nåt med Giraffen att göra, så MJ är nog precis lika välkommen i fortsättningen

    SvaraRadera
  6. Haha, spännande debatt!

    Till JW:
    Innan du sätter betyget 4 nästa gång... provligg först...

    /Preben

    SvaraRadera
  7. Jag talar som sagt inte för några giraffer eller andra kreatur heller för den delen, utan för oss söderbor i allmänhet. Och J. Du verkar vara en magsur och lättstött typ så du kan gärna stanna på andra sidan slussen du med.

    Den enda överklasskillen vi välkomnar här är JW. Och det är bara för att han är väluppfostrad och trevlig.

    Till er andra säger jag bara: Schas!

    SvaraRadera
  8. Linda

    Du låter tolerant, öppensinnad och villig att respektera alla människor - oavsett åsikter. Puss!

    Ha ett fortsatt skönt liv på Sööööder!

    Gott slut och gott nytt!

    /Klaus

    SvaraRadera
  9. Oj då Linda, vi får verkligen hoppas att du begränsar din intolerans, dina fördomar och framför allt, din retorik, till "överklassen" (vad nu det ska betyda)

    Finns det några andra grupper du vill schasa bort från din stadsdel eller? Så man vet om man behöver passa sig alltså.

    /Yael Cohen

    SvaraRadera

Blogg listad på Bloggtoppen.se