onsdag 12 november 2008

tidsandan och halvnakna glamourbrudar

Jag läser bara lokalpress och affärspress, har ingen vanlig morgontidning och kollar knappt aldrig på TV trots att jag nyligen köpt en 50tummare som egentligen borde vara hemmets altare.

På affärsnyheter är jag rätt väl uppdaterad, det mesta i dagens industri vet jag dagen innan det står i tidningen, men på andra nyheter är jag ganska lost, jag har oerhört dålig koll på senaste sexkuppen som TV4 klippte bort, vilket som är det stora sportevenemanget just nu eller att man kan hyra dagis för djursexträffar (who knew?). Känns iofs inte som nån förlust, nåt av det, men ibland kan jag känna att jag missar tidsandan på nåt sätt. Att jag om fem eller tio år inte kommer kunna säga vad som var 'så himla 2008'.

Vad är det som ersätter golf som fritidssysselsättning för svensson, är det guitarhero? Är det bara jag eller har pardans fått en revival? Är det inte inne med konsumtionsförhärligande livsstilssmörja längre?

Jag har stött på den här känslan tidigare. Det brukar sluta med att jag signar upp mig på en ny tidningsprenumeration för att inte känna mig helt samhällsfrånvänd. Om jag känner mig vuxen så blir det Fokus, och om 30års krisen skaver så kanske det blir cafe. Fokus är lite väl vänstervriden för mig så det kanske blir halvnakna glamourbrudar får bota ufo-känslan den här gången.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blogg listad på Bloggtoppen.se