torsdag 21 januari 2010

Förändringens vindar även hos johanww

Många som byter plats just nu.

En nära vän inom IT-konsulting har just sagt upp sig och startat egen firma med en partner. Vi åt säsongens första semla på wienerkonditoriet igår och han berättade att de just landat ett kontrakt värt en miljon om året, så de är lönsamma från dag 1. Idag ska jag äta lunch med en annan kompis i finansbranschen som planerar att starta eget inom strukturerade produkter. En tredje konsult åt jag lunch med igår och han har också fått nog och ska röra på sig.

Själv har jag beslutat mig för att byta blogghotell (kom igen - det är faktiskt också stort!)

Beslutet om ett byte förde med sig alla möjliga konstiga tankar, bland annat ett helt grundlöst storhetsvansinne i bloggande, som att jag skulle starta en ny blogg på engelska som skulle handla om geopolitik, finans och 'the journey to write the great american novel' (vilket faktiskt är vad jag håller på med just nu), och att den skulle få fler läsare än http://kenzas.se/ (alltså över 100 000 om dan).

Men än en gång har jag fått vakna upp till den kalla, ödmjukande verkligheten och klättra ner från min höga hästar, återta min rätta storlek, dra på mig dagens outfit (som är exakt identiskt alla vardagar - kostym från Rose & Born, ljusblå skjorta från Stenströms, slips från Chemise, skor från Crockett & Jones), och gå till joppet.

Men det ska det bli ändring på - any day now - och på den punkten kan jag faktiskt utlova uppföljning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blogg listad på Bloggtoppen.se