tisdag 26 januari 2010

Frågestund

Det är ju populärt att ha frågestund på bloggen. Jag vill också ha frågestund, men jag är ingen Kenza, Blondinbella eller Engla och det vore ju pinsamt om ingen ville veta nåt - så jag snor helt enkelt lösningen som Lipglossbitch använt på sin blogg, och använder frågorna som Kenza fått och låtsas att det är mig alla är så himla intresserade av. Smart va. (dessutom tvivlar jag på att varken lipglossbitch eller kenza och jag har särskillt många läsare gemensamma...)

Vad har du för kamera?
Svar: just nu bara min ipod

Vilka bloggar följer du?
Svar: Saralinneafelicia, finansblogg.com, Macro-man, och sen en handfull andra som jag besöker med jämna mellanrum. failblog är det absoluta favoriten just nu.

Tror du att du kommer blogga lika mycket om ett år?
Svar: mer antagligen eftersom jag snart kommer ha betydligt mer tid över till det

Är du noga med att borsta tänderna?
Svar: Absolut

Favoritaffär?
Svar: Får man svara Ica?

Varför får man inte se en bild på din kille?
Svar: Jag har ingen kille, min söta filckvän finns dock på bild på bloggen

En gång sa du att du åt mini-piller för att slippa mensen, hur ung får man vara för att börja?
Svar: Oj, jag är nog inte rätt person att svara på det. Jag tror att både Kenza och lipglossbitch håller med mig om att det är frågor som du bör ta med din gynekolog.

Vad är ditt roligaste minne?
Svar: När jag gav min mamma en samling skulpturer som föreställde min syster och mig som små amoriner med instrument och hon var en stor, rund blomstertant. Jag har aldrig sett henne skratta så mycket.

Vad får du klädinspiration från?
Svar: Får inte så mycket klädinspiration tyvärr. har blivit allt mindre intresserad av sånt med åren (dagens outfit är alltid exakt identisk på vardagar - kostym från Rose & Born, ljusblå skjorta från Stenströms, slips från Chemise, skor från Crockett & Jones. Ganska oinspirerat)

När träffades du och din pojkvän?
Svar: Återigen, jag har ingen pojkvän. Min flickvän och jag däremot träffades genom gemensamma vänner för snart ett år sen.

Hur tror du att ditt liv ser ut om 50 år?
Svar: Jag hoppas att jag är en pigg 81-åring som lever på frukterna av en framgångsrikt författarkarriär

Vilka ställen besökte ni när ni var i Thailand?
Svar: Bangkok, Hua Hin och Chumphon.

Vad jobbar du egentligen med?
Svar: Än så länge arbetar jag som analytiker på en bank men hoppas på att snart kunna svara författare.

Vad fick dig att börja lyssna på Tokio Hotel?
Svar: Det gör jag inte. Borde jag?

Vad är ditt midjemått?
Svar: Jag behåller lipglossbitchs svar: Det beror på hur hårt jag drar åt måttbandet.

Är du och Kissie ovänner?
Svar: Vem är Kissie?

Saknar du den där Nacka-tjejen som var okänd och hade nyss startat en blogg?
Svar: Nä, vem är det?

Hur vet man att man inte bara är ett objekt som tillfredställer en kille då och då?
Svar: Jag tror man ska försöka känna efter inom sig själv vad som känns rätt, och försöka leva upp till det. Att prata med äldre förebilder kan nog också vara bra om man inte riktigt vet.

Har du något omslag på G?
Svar: Först förstod jag inte frågan, men sen när jag gjorde det så, nej, som det ser ut just nu så känns det ganska osannolikt.

Varför valde ni just att åka till Thailand?
Svar: För att jag är halvthai och har släkt där.

Kan du inte visa en bild på din familj?
Svar: Den som fortsätter att följa bloggen får se

Varför är du så söt?
Svar: För att mamma är så söt.

Hur lång är du?
Svar: 196

Hur mycket kostade er Thailand-resa?
Svar: Jag tror att min del av resan gick på runt 30 tusen

Först vill jag säga, jag är 167. och när jag använder klackar blir jag runt 175. så min fråga först är om du tycker att det är långt om man är 16? ge tips om hur man ska kunna gå så bra som möjligt med klackar?
Svar: Hmm, jag är ju 196 så det låter inte alls för långt. Och om tips så har jag hört: Tyngden i rumpan och öva, öva, men jag är nog inte rätt person att ta tips ifrån på det ämnet.

Vad tycker du om unga mammor?
Svar: Jag tycker det är hett.

Hur känns det att vara känd som bloggare? Och hur känns det att man lämnar ut så mycket av sin personlighet på internet?
Svar: har inte riktigt upplevt effekterna av det, frånsett att kompisar börjat uttrycka ogillande över att bli exponerade på bloggen (jag vet, det är rålarvigt av dem)

Vem tycker du är vackrast i hela världen?
Svar: mina syskonbarn.

Är du rädd för att ditt förhållande ska påverkas av din blogg?
Svar: nej, inte direkt.

Hur mår du idag?
Svar: bra tack. Fortfarande trött efter en hård svensexehelg i Åre dock.

Kan du inte ha mer tävlingar?
Svar: Öh, nja, vet inte riktigt hur man gör men visst, jag kan ju kolla upp det.

Vad är det bästa och det sämsta med dig?
Svar: Det bästa är nog nåt på insidan som inte riktigt låter sig fångas av ord, det sämsta är alla mina rädslor och värderingar

Vad tycker du om Heidi Montags plastikoperationer?
Svar: Vem är Heidi Montag?

Om du fick flytta till precis vilket land du vill, vart hade du då flyttat?
Svar: New York, Paris eller Bangkok

Vad har du gått på för sporter?
Svar: Menar du tittat på eller utövat? Det spelar nog inte så stor roll förresten eftersom svaret är detsamma, jag går inte på sport.

Hej, asså ja måste bara ställa denna frågan har lixom alltid undrat det. Har du varit dålig i maten och have done you know what i toaletten hos din pojkvän? SPLÄÄSH!
Svar: Jag har ju ingen pojkvän och menar du bajsa eller spy? Jag har nog bajsat hos alla mina flickvänner, länge sen jag spydde hos nån dock.

Gillar du hästar?
Svar: Jovars.

Hur många gånger har du varit kär på riktigt?
Svar: Jag behåller Lipglossbitchs svar: Kan man vara kär på låtsas?

Vad tycker du om sex på första dejten?
Svar: samma sak som jag tycker om sex vid alla andra tillfällen

Vilka ansiktsprodukter använder du?
Svar: apotekets ansikts kräm, plus en extra klick nivea när det är kallt.

I vilken ålder skulle du vilja få barn? Hur många?
Svar: runt 35 kanske, ålder alltså, och 2 barn.

Tränar du någonting?
Svar: Nej

Funderar inte du och din pojkvän på att flytta ihop?
Svar: Har som sagt ingen pojkvän, och han skulle ändå inte få plats för jag bor redan med min flickvän.

Stämmer ryktena om att du inte alls är trevlig irl?
Svar: Oj, det har jag inte hört. Vem sa det?

När ska du fixa din mail igen?
Svar: Tror inte den är trasig

Vad tycker du som Stureplan? Krogarna, människorna osv?
Svar: Har inte så mycket åsikter om det

Hur sminkar du dig en helt vanlig dag?
Svar: Smikar mig inte alls faktiskt, skulle nog se ganska konstigt ut, speciellt på jobbet.

När fyller du år?
Svar: 12 juni

Skulle du ge bort Armani om han inte kommer överens med dina framtida barn?
Svar: oj, jag äger inte Armani, men vad lustigt att du trodde det.

Vem är din bästis? Nadia, Mika eller Dilay?
Svar: Ingen av dem i alla fall.

Ska du resa till Japan eller Kina någongång?
Svar: gjorde förra vintern faktiskt. Åker gärna tillbaka till Japan, men Kina är jag ganska klar med, för ett tag i alla fall

Skulle du kunna ställa upp i Let’s dance?
Svar: Why not, jag har jobbat en del med självdistansen så visst.

Fungerade lösögonfransarna från Thailand bra?
Svar: Köpte inte med några såna, borde jag gjort det eller?

Kanske en konstigt fråga men, du vet det där födelsemärket du skrev om i somras, att den hade ändrat på sig när du solade? Du skulle typ till doktorn och kolla upp det, och jag undrar vad som hände med den sen?
Svar: öh...?

Var du populär i högstadiet?
Svar: Nä, var nog ganska geeky och lite konstig tror jag

Har du bott i Marocko?
Svar: Nej

Sådärja, det var väl spännande att få höra lite mer om mig! Lipglossbitchs svar hittar ni här. kenzas får ni leta upp själva. Återkom gärna med fler frågor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blogg listad på Bloggtoppen.se