tisdag 9 mars 2010

Posh pensionärer, Grönsakskajsa, dagens bloggtips och agenda

- Posh pensionärer - är på sabbatsberg för min rygg. Förvånas över hur roliga pensionärer kan vara. Sitter i väntrummet mitt emot en välvårdad 80 årig tant i pärlhalsband, svart basker och uggs (!?)

- Grönsakskajsa - för den lilla lilla klick av mina bloggläsare som vet vem det är så kan jag meddela att jag igår sprang på min gamla hem- och barnkunskapslärare, Grönsakskajsa, på Medborgarplatsen. "Kajsa Kajsa" ropade jag men hon verkade först inte höra, sen när jag fick tag på henne visade det sig att hon ju heter Margareta, Kajsa kallades hon ju bara bakom ryggen, pinsamt, men hon blev jätteglad att jag kom fram iallafall.

- Dagens bloggtips - läste lite i boken som bygger på bloggen med samma namn hemma hos J häromdan. Klart annorlunda läsning i alla fall http://belledejour-uk.blogspot.com

- Dagens agenda - efter sabbatsberg blir det lunch med mamma på Lidingö, ett möte för exit-samtal med HR-chefen på mitt gamla jobb (då ska de få höra ; ) sen ska jag passa mima syskonbarn på 1 och 3 år tills syster kommer hem. Läskigt! De kan ju lukta sig till rädsla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blogg listad på Bloggtoppen.se