onsdag 10 mars 2010

3 snabba

- Lägesavstämning kl 10.00 - Idag var en sån där morgon när tiden bara flyger iväg. Gick upp kvart i sju. Hux Flux är klockan tio och då har jag
a) mediterat till soluppgången
b) skött korrespondensen i.e. mail och chatt med P, DE och M
c) Svarat M&A på deras tackmail för i lördags. M berättade att hon börjat blogga - ni hittar hennes blogg här
d) pratat i telefon med mamma och berättat om när jag tog hand om mina syskonbarn efter dagis igår, och gjorde bort mig totalt inför dagispersonalen och råkade halka så jag tappade H så han slog huvudet i marken. Skäms djupt!
e) bokat om mötet på redaktionen

alltså - saker som tar tid men inte är mätbara i konkreta resultat.

- Resten av dagen - Eftersom jag inte ska in till redaktionen idag så ska jag skriva hemma. 5000 tecken före lunch. Lär bli en sen lunch om det ska lyckas. Återkommer.

- Att ligga fel i marknaden - Slutligen kan jag nämna att jag fortfarande ligger med en stor kort position i marknaden, det svider fortfarande och det känns lite halvavlägset att jag kommer tjäna pengar på den, men det vanligaste misstaget folk gör är ju att sälja för tidigt så jag fortsätter att hålla i den. I fredags noterade börsen nytt årshögsta när OMXS30 stängde på 998, förra toppen var på 1 037 från maj 2008. Tror inte vi ska upp dit igen, tycker nästan snarare att det säger nåt om hur långt uppgången har gått. Det verkar dock behövas nån ny oro för att få det här urstarka sentimentet att svänga, och än har jag inte sett nåt sånt, men det kommer nog, det här med sovereign debt tror jag inte är överspelat som tema än. Min övergripande börssyn hittar ni här

2 kommentarer:

  1. Det här med 5000 tecken före lunch; när räknas som lunch? Vid ett speciellt klockslag eller när du faktiskt äter något?;-)

    SvaraRadera
  2. Det är när jag faktiskt äter nåt... ; )

    SvaraRadera

Blogg listad på Bloggtoppen.se