söndag 17 oktober 2010

Nu har jag anmält mig för den där j***a tv-avgiften

Nu blir det publik avbön här. Satt och kollade på Dokument utifrån om ris och tyckte det var så himla bra. Men så var det nåt som inte alls kändes bra med alla tankar som vaknat efter kvällens tidigare inlägg. Till slut kom jag fram till att det helt enkelt inte är min grej att nyttja sånt som andra betalar, oavsett vad jag tycker om systemet eller principen, så jag gick in på Radiotjänst hemsida och anmälde mig för tv-innehav.

Jag antar att sånt här är självklarheter för en vanlig vuxen människa, men jag behövde tydligen fundera ett tag på det.

Tycker dock fortfarande att systemet med tv-avgift är väldigt sovjetstat... Nu ska jag njuta av den sista delen av Dokument utifrån!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blogg listad på Bloggtoppen.se