onsdag 24 november 2010

Gratisbuffé och Finansflashback

Gratismiddag - VA hade ännu ett event, innovationspriset, nånting. De gillar sånt. Nästan hela reporterkåren samlades, oanmälda, för att gratisäta. Spotify och Qliktech var nominerade till Svenska Innovationspriset. Kändes inte jättefräscht och innovativt för att vara 2010. Men buffén var bra, och det är det viktiga för mig.

Finansflashback - på väg hem från VAs event så springer jag på CH på kungsgatan. Vi jobbade tillsammans på min förra arbetsplats, och var ett gäng som lämnade ungefär samtidigt. Tre av dem gick till Carnegie, själv gick jag till en skön mix av journalistik och halvtidsarbetslöshet. CH var på väg tillbaka till kontoret med lite McDonalds takeaway. Han hade nån rapport som skulle ut imorgon. Fick en liten flashback från hur det brukade se ut. Vissa dagar kan jag faktiskt sakna analysjobbet lite, att bygga excelmodeller, sitta hela dagar och läsa, träffa bolag och gräva ner mig i research och skriva rapporter, för att inte tala om pengarna. Idag var inte en sån dag.

Nu ska jag hoppa på pilatesbollen en timme medan jag glor lite på tv

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blogg listad på Bloggtoppen.se