onsdag 10 november 2010

Kungen och Coca Cola slår EU och Skandia - Medieakademins Förtroendebarometer

Idag publicerades Medieakademins Förtroendebarometer. Här är några lösryckta reflektioner.

Större förtroende för Coca Cola än Skandia. Frågan löd: ”Hur stort förtroende har Du för det sätt på vilket följande institutioner och verksamheter sköter sitt arbete?” Coca Cola 22, Skandia 21. Betyder det att det är dags att byta från Skandiabanken då?

Att nån av siffrorna är över 1 är ett skämt
Procent mycket/ganska stort förtroende bland personer med en åsikt
Aftonbladet.se 18
Newsmill.se 12
Sourze.se 5
Kom igen, frågan var "mycket/ganska stort förtroende".... 18 procent som har mycket stort förtroende för Aftonbladet? På nätet? Verkligen?

Kungen mer förtroende än EU och politiska partierna tillsammans. Visserligen tror jag inte man kan läsa tabellen så, men även om EU-kommissionen (26) och de politiska partierna (22) slår ihop det låga förtroende de åtnjuter bland folk så rår de ändå inte på kungen (50). Dock avslutades undersökningen 19 oktober i år, innan boken om hur Sveriges största socialbidragstagare satt sprätt på apanaget. Hade undersökningen skett idag hade man nog kunnat hyvla av ett par poäng.

Hela barometern finns här
http://www.medieakademin.welcom.se/fortroendebarometer_2010.pdf

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blogg listad på Bloggtoppen.se