onsdag 17 november 2010

Amma får sexsiffrig deal och Ännu en raggaranalys

Amma får sexsiffrig deal - Today's deal, del 1 - Som aspirerande författare så följer jag noga alla nya deals för debutanter på den amerikanska bokmarknaden. För de som anger nivån på förskottet så kommer jag fortsättningsvis att fritt betygssätta hur jag upplever deras pitchar. Här är den senaste:

Lawyer, birth coach and debut author Bridget Boland 's DOULA, an emotionally controversial novel about a doula with a sixth sense who, while following her calling, has to confront a dark and uncertain future when standing trial for the death of her best friend's baby -- pitched as Alice Hoffman meets Chris Bojalian's MIDWIVES, to Kara Cesare at Gallery, in a six-figure deal, in a pre-empt, by Alexandra Machinist at the Linda Chester Literary Agency (world English).

Hmm. En amma med ett sjätte sinne... som får en sexsiffrig deal i dollar! Wow. Men även om jag förstår att vi inte siktar på samma målgrupp så tror jag ändå att jag vinner den här matchen. Av mig får hon två grismasker på en femgradig skala.

Ännu en raggaranalys - Sticker ut näsan igen med ett köp i nordens vildaste tradingaktie. Läs min raggaranalys här
http://edit.va.se/vabors/2010/11/17/rec-kop-for-investerare-me/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blogg listad på Bloggtoppen.se