måndag 13 december 2010

Försprånget på Flashback och Dagens Facebookuppdatering

Försprånget på Flashback - Efter att ha lärt mig av Cornucopia vilket otroligt försprång Flashback hade framför press och polis när det gällde att identifiera självmordsbombaren i helgen så kom jag fram till att det helt enkelt var dags att registrera mig på forumet och addera Flashbacks RSS-flöde till läsaren. Fick snabbt ta del av diverse intressanta diskussioner som tex
  • Vad man får för resultat när man bildsöker på droners på Google
  • Hur man gör karriär som islamist
  • Om man kan få feber efter att man rökt brunt?
  • Att skolinspektionen tycker det är för lite genus och mångkultur i läroböckerna i kemi eftersom de är från sena 1990-talet (vilket ju gör en nyfiken på innehållet i de ”nyare” böckerna i andra ämnen)
  • Att Allah älskar svenskar (eftersom terroristen inte dödade någon förutom sig själv så måste det ha varit "Allahs vilja" för endast Allah kan bestämma vem som dör och när han/hon dör). Låter logiskt.
  • Att Lucia på TV2 (just nu) tydligen är Arab
  • Att Jackie Ferm har gjort slut med sin flickvän
  • En rapport av Daniel Arrospide Alata (MP) som ”infiltrerat” en stockholmsmoské i 6 månader
  • Någons ganska utförliga analys av varför Clinical Laserthermia Cls kommer bli 2011 års kursraket.
Plus en massa andra frågor av höjd, såsom ”Hur länge håller kokta ägg? Kokade ägg i morse, kan jag äta dem nu?” Det sistnämnda talar ju för sig självt, så det är bara bege sig till Flashback och fortbilda sig.

Dagens bästa Facebookuppdatering - "jag tycker Assange ska lämna Wikileaks och starta en sida där han läcker vilka frisörer som har gett honom så fula frisyrer". Tack Lotten S

5 kommentarer:

  1. Ah, ironi. Blir aldrig gammalt. Många bra blogginlägg har du. Inleder bevakning.

    SvaraRadera
  2. Tack. Kul, känner mig hedrad.

    SvaraRadera
  3. Det är ju alltid kul när man attraherat en välbesökt bloggkollega till återkommande läsning, men det kanske var en feltolkning av att inleda bevakning

    SvaraRadera
  4. Nejdå, du sitter för tillfället på min bloggroll på bloggen, så du lär få lite fler läsare än undertecknad.

    SvaraRadera

Blogg listad på Bloggtoppen.se